۱۳۸۹ بهمن ۸, جمعه

درس کوتاه 1



ما در دنیایی شتابان و پرسرعت زندگی می کنیم دنیایی که به موفقیت فوری و لحظه ای می اندیشد. این گونه، احساسی از اضطرار صورت خارجی پیدا می کند و ما خیلی زود به فشار و شدت معتاد می شویم.
اگر جنبه های مهم زندگی خود را تشخیص دهید، از شدت و هیجان و سرعت بالای شما کاسته خواهد شد، و زندگی تان بامعنا تر می گردد. به غیر از حرکت به سمت بدست آوردن، بیشتر اوقاتی از روز را به خلوت کردن و تنها بودن با خود اختصاص دهید. به بعد معنوی و روحانی خود بپردازید.

تمرین
به شکرگزاری بپردازید. با توجه و آهستگی، بر آنچه هست توجه کنید و احساس غنا کنید.
روزه شکرگزاری بگیرید. پیوسته ذکرهایی حاکی از قدردانی و تشکر داشته باشید. به این ترتیب، پس از 10 روز پیاپی، ذهن شما به طور چشم گیری قدرتمند خواهد شد.


پیش از هرکار، باید با خود در تماس باشید و قضاوت های خود را بررسی کنیم. مراقب قضاوت های مداوم و نادرست خود درباره هرچیز باشیم. همه چیز را در زندگی مان (خوشایند و ناخوشایند) مورد احترام و قدردانی قرار دهیم تا موهبت درون آن را دریافت کنیم.

۱۰ نظر:

  1. زندگی رسیدن به خواسته ها نیست!
    پذیرش نخواستنی هاست!!! زندگی بعدا نیست دمی و بازدمی در هشیاریست زندگی همیشه شاگردی کردن است زندگی عشقبازی با نشانه هاست!

    پاسخحذف
  2. زندگي تاس خوب آوردن نيست
    زندگي تاس بد را خوب بازي كردن است ....
    يگانه عزيز زيبا نوشتي مخصوصاً اونجا كه نوشتي زندگي عشقبازي با نشانه هاست !! واي خيلي خوب بود مرسي مرسي .....
    شكر گزاري غوغا مي كنه در آدم دگرگوني بوجود مياره.
    در صورتي مي تونيم شكر گزاري كنيم كه هوشياري هر لحظه رو داشته باشيم ...

    پاسخحذف
  3. ممنون مثل همیشه بی نظیر.چقدر خوشحالم انگار دوباره در کلاس حاضر شدم .بعد از یک هفته تکرار یک سوال در ذهنم جوابم را از شما گرفتم.امیدوارم بتونم لایق شاگردی شما باشم.مرسی.............

    پاسخحذف
  4. عالي بود مخصوصا از اينكه كوتاه وكاربردي است متشكرم
    شاگرد شما

    پاسخحذف
  5. سلام وتبریک به خانم فلاح بسیار عزیز و همه دوستان
    از راه اندازی این سایت بسیار خوشحال و شکرگذار هستم.روزی چندبار به این سایت سری می زنم و با آن تازه میشم. وسری به وبسایت خانم دبی فورد می زنم.و این مدیتیشن ها و عبارات تاکیدی ایشان را خیلی موثر می دانم.ای کاش در سایت شما هم چنین عبارات و مدیتیشن هایی را به زبان خودمان و با صدای گرم خانم فلاح داشته باشیم.

    پاسخحذف
  6. راستی دوستان چرا در رای گیری بالای صفحه در مورد موضوعات وبلاگ شرکت نمی کنید؟

    پاسخحذف
  7. ممنون که به من یاد دادین:آرزوهاتو یه جا یادداشت کن و یکی یکی از خدا بخواه.خدا یادش نمیره ولی تو یادت میره چیزی که امروز داری ارزوی دیروزت بود!

    پاسخحذف
  8. ممنون که به من یاد دادین:آرزوهاتو یه جا یادداشت کن و یکی یکی از خدا بخواه.خدا یادش نمیره ولی تو یادت میره چیزی که امروز داری ارزوی دیروزت بود!
    ژـک

    پاسخحذف
  9. غنیمتی دوباره دست داد با خواندن مطالبی که چون چشمه ای گوارا جان تشنه را تازگی می بخشد.
    در اوقاتی از موهبت حضور در کلاسهای سحرآمیز تان محروم شده ام شکرگزار نوشته هایتان هستم.بخصوص مطلب فوق که مساله سالهای اخیر من بوده و هست و دوباره بر من نازل شد و به یادم آورد که مدتهاست درنگ کردن و خلوت ذهنی را از یاد برده ام.

    نیز با مطلب "تویی که دستت با قلم آشناست" به صرافت نوشتن افتاده ام پس از سالها با قدمهایی لرزان , بعنوان راهی برای تمرکز و خلوت گزیدن.

    ممنون از همه چیز و این وبلاگ دوست داشتنی که ما را به خود بازمی گرداند.

    پاسخحذف
  10. مردی از دنیا رفت، وقتی به در گاه بهشت رسید سه فرشته را دید که هر کدام پشت میزی نشسته بودند. فرشته ی اول بسیار مشغول کار بود.مرد از او پرسید:ماموریت توچیست؟ فرشته گفت:دارم درخواستها و تقاضاهای زمینیان را دریافت میکنم. تا به خدا برسانم.فرشته ی دوم هم حسابی سرگرم کار بود.مرد از او هم همین سوال را پرسید و او در جواب گفت : دارم پاسخ ها و جوابها ی خداوند را به زمینیان ارسال میکنم.
    و اما فرشته ی سوم تقریبا بیکار بود مرد از او ماموریتش را پرسید ، او در جواب گفت : من وظیفه دارم قدردانی ها و شکرگزاریهای انسانهایی را که خداوند نیازهایشان را اجابت کرده دریافت کنم.اما معمولا انها فراموش میکنند.
    دوستان ، شکرگزاری و قدر دانی از خدای خوبمان را همواره بیاد داشته باشیم.

    پاسخحذف