۱۳۸۹ دی ۲۰, دوشنبه

مقالات

تمرين حقيقت درون





چه ويژگي در مردم شما را بيش از همه ناراحت مي كند و آزار مي دهد ؟ خود خواهي ؟ زياده خواهي؟ نياز در اختيار گرفتن؟ رفتارهاي پرخاشگرانه؟ خشونت ؟ هر چه را در ديگران بد مي دانيد و نسبت به آن واكنش شديدي مي دهيد در شما نيز وجود دارد .

شايد در مواردي خاص لازم باشد كه خود يا كسي را از آسيب ديدن توسط ديگري حفظ كنيد ،‌اما مراقب باشيد كه رسالت خود را به « از ميان برداشتن چيزي » تبديل نكنيد ، زيرا معمولاً انسان به آنچه با آن ميجنگد تيديل خواهد شد .مبارزه شما با چيزي آن را در درون شما تشديد مي كند .

نا آگاهي يا شر را نميتوان با حمله شكست داد . حتي اگر ظاهراً او را شكست دهيد ، بعد از مدتي او در شرايط ديگري ظاهر مي شود و ماموريت خود را براي شما به انجام ميرساند . با هر چه بجنگيد آن را  نيرومند تر ميسازيد و در برابر هر چه مقاومت ورزيد ، بيش تر در برابر شما پافشاري مي كند .



احساس تهي بودن



منشاء روان شناختي احساس تهي بودن چيست ؟ اين احساس احتمالاً نبايد به معني خالي بودن فرد از احساس تلقي شود . شايد حتي به معني ركود و بي خاصيت بودن نيز نباشد . در اين احساس فرد خود را در تاثير گذاري بر زندگي خود و محيط زندگيش نا توان مي يابد .اين احساس پوچي دروني زماني ايجاد مي شود كه فرد به دفعات به اين نتيجه رسيده كه براي زندگي خود نتوانسته است گام موثري بردارد و يا نتوانسته نظر ديگران را درباره خود تغيير دهد يا در محيط زندگيش تاثير قابل ملاحظه اي داشته باشد .

اين احساس ناتواني در نهايت منجر به ياس و پوچي مي شود .بي احساسي و بي تفاوتي در امور و مسائل زندگي خود يك دفاع رواني در مقابله با دلهره و دلشوره هاي زندگي است ..


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر