۱۳۸۹ دی ۱۲, یکشنبه

جذابیت در ارتباط


هر کس میتواند یاد بگیرد که گرم دوستانه و دوست داشتنی و جذاب باشد .
کافی است روشها و فنون برقراری ارتباط را که موثر ترین و نافذترین مردم دنیای امروز بر آن اشراف دارند بیاموزید .هدف این است که با دیگران به گونه ای ارتباط برقرار کنید و رفتارتان به گونه ای باشد که اشخاص با گشاده رویی پذیرای شما باشند تحت تاثیر شما قرار بگیرند از شما خرید کنند وبا شما روابط صمیمی برقرار کنند و به شکلی مثبت درباره تان فکر کنند .
هر چه دیگران شما را بیشتر دوست داشته باشند هرچه بیشتر گرم و صمیمانه درباره تان بیندیشند بیشتر به دیدن شما راغب میشوندو بیشتر به حرفهایتان گوش میکنند .ارزشمندترین کالای جهان داشتن جذبه و توانایی نفوذ در دیگران است .اینکه وقتی حضور ندارید دیگران درباره تان چگونه می اندیشندو حرف میزنند .شما باید اصول اثر بخشی تبادلها و گفتگوهایتان را با دیگران بیفزایید می توانید با خانواده تان شروع کنید و به تدریج با هرکس که ملاقات می کنید تعمیم دهید .
از حالا به بعد در مذاکرات بیشتری موثر واقع میشوید.
جذابیت چیزی است که فراتر از صورت ظاهری می رود .منظور آن توانایی است که بعضی ها دارند و چنان ارتباط موثری برقرار میکنند که دیگران در حضورشان احساس استثنایی بودن کنند .جذابیت حاصل مهارتهای ویژه ای است که اغلب درباره آن اطلاعاتی ندارند و یا کم میدانند.جذابیت را میتوان آموخت.
اولین اصل در جذابیت : نفوذ کلام .یعنی وقتی با کسی حرف میزنید کسی را جز او نمیبینید با تمام وجود حرف میزنید.با صدایی پر انرژی بازیری و بمی مناسب همزمان نگاه و توجه شما به اوست وواکنش هایی که به کلام شما میدهد.
دومین اصل در جذابیت: گوش دادن پویا .انگار هر کلمه ای که از طرف مقابل میشنوید مهم است .قابل توجه و بررسی است. با تمام وجود گوش میدهید.و در صدد پیدا کردن پاسخ به او نیستی.
تمرین:
الگوهای ارتباطی جذابی را که میشناسید مورد توجه قرار دهید.چه ویژگیهایی در آنها برای شما و دیگران جالب است ؟
چگونه میتوانید آنها را در خود تقویت کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر